کارهایی که صاحبین سگ انجام میدهند و باعث آزار سگ شما میشود

کارهایی که صاحبین سگ انجام میدهند و باعث آزار سگ شما میشود

 

 

  1. زمانی درحال غذا خوردن هستند، غذاخوردنشان را قطع کنید

بهتر است که ظرف آنهارا در جایی قرار دهید که کسی نباشد ، تا با این کار به غذا خوردن آنها احترام بگذارید.

 

 

  1. طی مدت طولانی غذای یکسان به آنها بدهید

سگ ها همانند انسان ها از خوردن غذاهای تکراری آزرده خاطر میشوند. غذا خوردن در سگ ها امری لذت بخش است. سعی کنید با تنوع دادن در رژیم غذایی ، فرشته هایتان را خوشحال کنید.

 

  1. زمان آمدن مهمان ، آنهارا در اتاق یا باکس زندانی کنید

سگ ها موجوداتی بسیار اجتماعی هستند. و شما با انجام این کار ، به آنها احساس تردشدگی میدهید. سگ ها بودن در اجتماع انسانی ، بهتر رفتار کردن را نیز یاد میگیرند.

 

  1. تمیز کردن بیش از حد

آنها به طوری خودشان را تمیز میکنند که مخصوص خودشان است. زیاد تمیز کردن  سگ ها مشکلاتی مانند: کاهش ارتباط گرفتن دیگر سگ ها، با پت شما، مشکلات پوستی و ... به وجود میاورد.

 

 

  1. با شامپویی که بسیار معطر است آنهارا بشویید

این کار باعث میشود که سگ شما به خاطر اینکه این بو رو از خود دور کنند رفتار هایی مانند غلطاندن خودشان روی خاک یا فرش را انجام دهند. دیگر مشکلی که برای آنها ممکن است به وجود آید این است که سگ های دیگر با سگ شما ارتباط خوبی برقرار نکنند.

 

  1. آنها را دعوا یا تنبیه کنید بدون اینکه دلیلش رو بدونند.

ممکنه شما به خاطر کار اشتباهی که سگ شما نجام داده، عصبانی یا ناراحت بشوید ، اما همیشه این رو در نظر داشته باشید که سگ متوجه آن نیست که چه کار اشتباهی انجام داده و فقط احساس منفی شمارا متوجه میشود. با این کار فقط به آنها استرس بیشتر و حالت گیجی میدهید. تنبیه کردن سگ ها ، نیاز به یادگیری اصول خاصی دارد.

 

  1. به اجبار  ارتباط برقرار کردن

مانند انسان ها، سگ ها هم دوست ندارد با هر انسان یا با هر سگی ارتباط بگیرند. در نظر داشته باشید که سگ ها چندین برابر انسان ها، حس ششم قوی تری دارند، پس ممکنه از سگ یا انسانی احساس خوبی نگیرند و تمایل به برقراری ارتباط با آنهارا نداشته باشند. نیاز است که به آنها احترام بگذاریم و مجبور به ارتباط گرفتن نکنیم.

 

 

  1. ورزش بیش از حد یا اهیمت ندادن به پیاده روی روزانه

بعضی نژاد ها مانند پاگ و بولداگ که پوزه وبینی کوتاهی دارند نمیتوانند پا به پای شما بدوند . پس اگر ورزش کار حرفه ای هستید و علاقه دارید که با پت خود ورزش کنید ، این نژاد ها گزینه خوبی برای شما نیستند . آب دادن و استراحت بین پیاده روی امری مهم است. و متقابلا، سگ ها ، مخصوصا نژاد بزرگ ها، نیاز به پیاه روی روزانه دارند.

توجه داشته باشید که سگ های بالای 8 سال، باید تحت نظر دامپزشک تحرک داشته باشند.

 

  1. گرما

سگ مانند انسان عرق نمیکند. بنابراین گرما و سموم بدن از این طریق  بدنشان خارج نمیشود. پس مطمئن شوید که وقتی پت شما در اتاق یا ماشین قرار دارد، کولر روشن باشد. و همچنین حین پیاده روی در فصل گرما ، در محلی باشید که حتما سایه داشته باشد.

 

  1. صدای بلند موسیقی

همیشه به یاد داشته باشید که شنوایی سگ ها از انسان ها 4 برابر بیشتر است. پس صدای بلند آنهارا بسیار اذیت خواهد کرد.

 

 

  1. دعوا کردن جلوی آنها

فرض کنید که شما با یکی از اعضای خانه شروع به دعوا کردن کنید. ممکن است یکی از شما گریه کند و دیگری داد بزند. پت احساس شما را به خوبی درک میکند و این امر باعث زیاد شدن استرس در آنها میشود. آنها ممکن است بخواهند دعوارا قطع کنند و رفتارهایی مانند واق زدن یا آوردن اسباب بازی برای شما را انجام دهد. بعضی سگ ها هم شروع به دویدن میکنند، چون فکر میکنند شما به دنبال آن میروید و دعوا اینگونه قطع میشود.

 

  1. مدت زمان زیادی آنهارا در خانه تنها بگذارید

همانطور که از قبل گفتیم، سگ ها موجوداتی بسیار اجتماعی هستند. اگر شما هر روز سگتان را مدت طولانی تنها بگذارید، ممکن است دارای ناهنجاری شوند و از نظر ذهنی ، بهم ریخته شوند و رفتار هایی مانند خراب کردن وسایل خانه، فکر به فرار و واق زدن بیش از حد انجام دهند. بعضی سگ ها با زیاد تنها ماندن، استرس در آنها افزایش میابد که این کار باعث این میشود که تمام چیزهایی که به او یاد دادید را فراموش کرده و ممکن است در محل اشتباهی دستشویی کنند.

 

  1. پس زده شدن از طرف صاحب

بعضی وقت ها صاحبین سگ، زمانی که عضو جدیدی مانند بچه به خانواده شان اضافه میشود. دیگر مانند سابق، سگشان را در مرکز توجه ها قرار نمیدهد. یا ممکن است بعضی وقت ها صاحبین سگ از داشتن حیوان خانگی خسته شوند و انهارا پس بزنند. این زمان برای سگ شما بسیار سخت خواهد بود. پس به دوست کوچولوتون همیشه اهمیت بدید.

 


ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...